Sprzedawcy na całym świecie dobrze wiedzą, że ostatni kwartał roku potrafi być nie tylko najbardziej pracowity, ale też wyjątkowo dochodowy. Nowe badanie Forrester Research dowodzi, że branża e-commerce nieustannie rośnie i jeszcze przed końcem tego roku osiągnie wartość niemal 334 miliardów dolarów. Sprzedawcy szukający możliwości zwiększenia swojej sprzedaży, powinni przygotować się na okresy wyprzedażowe, które czekają nas w nadchodzących miesiącach.

Dzień Singli (Singles Day) - 1 listopada 2015

Święto, którego początków należy upatrywać w Chinach. To właśnie tam konsumenci zaczęli celebrować bycie singlem, kupując sobie z tej okazji coś specjalnego. Dziś, Dzień Singli to tak naprawdę największe wydarzenie zakupowe na świecie. W 2014 roku, sprzedaż w Chinach osiągnęła rekordowy poziom 9.3 miliarda dolarów - o 60% więcej niż rok wcześniej (5.8 miliarda dolarów). Ponadto, zgodnie z badaniem PayPal i Nielsen/Harris Poll, ponad połowa chińskich konsumentów kupujących online planuje zacząć lub robić to częściej w zagranicznych sklepach online.

Wskazówka: strona PayPal, Wu Jing Gou, czy Borderless Shopping umożliwiają sprzedawcom spoza Chin przedstawić swój asortyment i wyprzedaże chińskim konsumentom, chcącym kupować za granicą. Aby w pełni wykorzystać korzyści związane z dynamicznie rozwijającym się okresem świątecznym, mniejsze firmy powinny zaangażować się jak najwcześniej.

Click Frenzy - 17 listopada 2015

Zainicjowane dopiero trzy lata temu, Click Frenzy to australijskie, 24-godzinne wydarzenie, mające stanowić swego rodzaju wprowadzenie do świątecznego okresu największych wyprzedaży. Obecnie zdobywa on coraz większą popularność, z ponad 300 sprzedawcami biorącymi udział w promocjach.

Wskazówka: Postaw na mobile! Co trzeci klient online sklepów w Australii zapytany przez PayPal i Ipsos w badaniu poświęconym transgranicznym i mobilnym zwyczajom zakupowym, kupił coś za pomocą smartfona w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a 23% za pomocą smartfona. Sklepy, które optymalizują swoje strony pod kątem urządzeń mobilnych mają szansę najlepiej wykorzystać ten trend.

Czarny piątek / Cyfrowy poniedziałek - 27 listopada / 30 listopada

Czarny Piątek - Cyfrowy poniedziałek
Tzw. Black Friday i Cyber Monday to najważniejsze wydarzenia zakupowe w Stanach Zjednoczonych. Amerykańscy konsumenci kupują online coraz więcej i coraz chętniej odwiedzają zagraniczne e-sklepy. Jest to więc duża okazja dla firm (także w Polsce) do wykorzystania gorącego okresu dla własnych korzyści i zwiększenia sprzedaży.

Wskazówka: Szczególnie popularne produkty w tym okresie to odzież i dodatki, zabawki, zegarki i biżuteria oraz elektronika.

Więcej informacji dla małych przedsiębiorstw planujących rozszerzyć swoją świąteczną strategię sprzedaży na inne kraje, dostępne są na stronie PayPal PassPort. Platforma powstała w celu edukowania i wspieranie przedsiębiorstw w ich rozwoju i sprzedaży na zagranicznych rynkach, informowania o najważniejszych okazjach handlowych poza granicami poszczególnych państw, a także rozwijania znajomość zwyczajów prezentowych z całego świata.

PayPal