Ponad 17 mln Polaków, czyli o 1,5 mln więcej niż w ubiegłym roku, wyjedzie podczas tegorocznych wakacji na urlop. Turyści decydujący się na zagraniczne wojaże zamiast greckich wysp coraz chętniej stawiają na Hiszpanię wraz z Wyspami Kanaryjskimi (14%), Chorwację (12%) oraz Włochy (11%). Na popularności mocno zyskują też Bułgaria oraz Francja.

Wśród turystów wyraźnie wzrosło zainteresowanie Polską. Gros z nas, bo ponad 12 mln, spędzi urlop w kraju. „Wakacje są tu tańsze – ich średni koszt szacujemy na 1 490 zł na osobę, podczas gdy wyjazd za granicę to dla nas wydatek średnio 2 922 zł. Niezależnie od tego, gdzie spędzimy urlop, na jego organizację wydamy więcej niż przed rokiem, kolejno o 169 i 314 zł” – stwierdza w rozmowie z serwisem infoWire.pl Tomasz Frączek, prezes firmy Mondial Assistance.

Tegoroczny wakacyjny wyjazd planują głównie osoby do 39. roku życia. O ile w 2015 r. największą grupę turystów stanowiły pary i osoby preferujące wyjazdy w pojedynkę, o tyle obecnie wśród wyjeżdżających dominują rodziny z jednym dzieckiem bądź dwojgiem dzieci.

Co robimy na wyjeździe? Aż 81% turystów udających się za granicę i 68% osób spędzających urlop w kraju przeznacza swój czas na zwiedzanie oraz wycieczki. „Bez względu na kraj ponad połowa Polaków chodzi na plażę lub basen” – zaznacza Krzysztof Piątek, prezes firmy Neckermann Polska. Poza tym coraz chętniej korzystamy z uroków nocnego życia. Za granicą robi to 49% z nas, z kolei w Polsce – 34%.

49% Polaków wybierze się na wakacje z biurem podróżySpośród osób wybierających się za granicę aż 51% preferuje samodzielną organizację wyjazdu. Wynika to z tego, że lubią one decydować, jak spędzają swój czas. Pozostałe 49% jest wygodniejsze – nie chce martwić się o formalności, więc wyjeżdża na urlop z biurem podróży. 81% z nich kupuje cały pakiet, 10% płaci tylko za nocleg, a 9% – wyłącznie za dojazd.

Niezależnie od tego, w jaki sposób organizujemy wakacje, mamy podobne obawy dotyczące wyjazdu. Niepewność dotyczy głównie zamachów i innych aktów terroru. Boimy się również obecności uchodźców. Co ciekawe, liczba osób, które ubezpieczenie turystyczne uważają za zbędne, spada. „Jego zakup deklaruje aż 70% wyjeżdżających” – zauważa Tomasz Frączek.


Tomasz Frączek – prezes firmy Mondial Assistance; Krzysztof Piątek – prezes firmy Neckermann Polska

 

dostarczył infoWire.pl