Western Union i PKO BP
Od 6 lipca klienci PKO Banku Polskiego, którzy otrzymają przekazy pieniężne nadane w sieci Western Union (WU) mogą odbierać je w bankomatach banku, korzystając z karty do konta osobistego lub walutowego rachunku oszczędnościowego.

PKO Bank Polski współpracuje z Western Union od 3 lat. Obecnie przekazy można zrealizować we wszystkich oddziałach, agencjach PKO Banku Polskiego oraz w serwisie bankowości elektronicznej iPKO. Teraz odbieranie przekazu nie będzie wymagało wizyty w placówce Banku ani logowania do internetu. Mając kartę do rachunku w PKO, przekaz można odebrać przez całą dobę w jednym z ponad 3 tys. bankomatów z logo banku.

- Jesteśmy coraz bardziej otwartym i mobilnym społeczeństwem. W konsekwencji tych zmian stale rośnie liczba przekazów pieniężnych Western Union dokonywanych z różnych zakątków globu do Polski jak i tych realizowanych wewnątrz kraju. Możliwość ich odbierania w bankomatach z jednej strony ułatwi życie wielu naszym klientom, a z drugiej na pewno zachęci sporo osób do skorzystania z naszych usług – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.

Skorzystać z nowej usługi mogą wszyscy posiadacze kart debetowych PKO do kont osobistych oraz rachunków oszczędnościowych prowadzonych w dolarach amerykańskich, funtach brytyjskich lub euro. Klient Banku, który dostał informację o otrzymaniu przekazu wraz z numerem kontrolnym przekazu, musi jedynie udać się do najbliższego bankomatu PKO. Po włożeniu karty i podaniu numeru PIN, z menu na ekranie należy wybrać opcję odbioru przekazu i po podaniu wspomnianego numeru kontrolnego odebrać przekaz, który tym samym zostanie wpłacony na rachunek klienta. Wpłata nastąpi w walucie rachunku, do którego wydana jest karta. Jeśli przekaz został nadany w innej walucie, przekaz zostanie przeliczony według kursu wymiany walut określonego przez Western Union w momencie nadania przekazu. Po zakończeniu operacji odbioru przekazu na rachunek klienta i ponownym włożeniu karty do bankomatu można dokonać wypłaty otrzymanych środków.

- Western Union wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom i oczekiwaniom. Nie ustajemy w wysiłkach, aby zapewnić polskim klientom większy wybór i wygodę. Dlatego inwestujemy w ulepszanie oferty realizacji przekazów w kanałach elektronicznych i tradycyjnych. Aktywnie rozwijamy również naszą współpracę z tak znaczącym partnerem jak PKO Bank Polski. Dzięki temu klienci Western Union uzyskują dodatkową możliwość odbioru pieniędzy – mówi Konrad Olszaniecki, Dyrektor Regionalny Europy Centralnej i Wschodniej, Western Union.

Krajowe i zagraniczne przekazy pieniężne Western Union są realizowane szybko przy minimum formalności. Firma jest globalnym liderem na rynku przekazów pieniężnych - ma pół miliona placówek w ponad 200 krajach. To pozwala realizować międzynarodowe przekazy w kilka minut. Z pomocą Western Union pieniądze można przesłać praktycznie wszędzie - niezależnie od miejsca przebywania.

Źródło: PKO Bank Polski