W styczniu kanał National Geographic zaplanował wyjątkową premierę. Serial dokumentalno-fabularny „Internetowy boom” to podróż w czasie od zmieniających losy świata narodzin Doliny Krzemowej do pęknięcia bańki internetowej w 2001 roku. Przez te pełne dynamicznych zwrotów akcji czasy przeprowadzą nas niesamowici bohaterowie, którzy doświadczyli wzlotu, upadku i odrodzenia branży internetowej.

„Internetowy boom” – premiery dwóch odcinków we wtorki od 15 stycznia od godz. 22:00 na kanale National Geographic

Aby zrozumieć, jak powstał Internet, trzeba poznać ludzi, którzy przybyli do Doliny Krzemowej w latach 90. minionego wieku: wizjonerów, geeków, kanciarzy, studentów. Oni nie tylko stworzyli Internet. Stworzyli też historię. W nowej produkcji, która opowie o początkach Internetu i firmach działających w Dolinie Krzemowej, wystąpi gwiazdorska obsada, z takimi nazwiskami, jak: dwukrotny zdobywca nagrody Emmy - Bradley Whitford ("Uciekaj!", "Czwarta władza", "Prezydencki poker"), Steve Zahn("Wojna o Planetę Małp”, "Witaj w klubie") i Lamorne Morris ("Wieczór gier", "Jess i chłopaki").

Serial „Internetowy boom” połączy techniki narracyjne i wywiady z prawdziwymi bohaterami rewolucji technologicznej oraz ekspertami. Widzowie poznają burzliwą historię trzech różnych firm, których założyciele chcieli zmienić świat dzięki rozwojowi Internetu. Dowiedzą się też, dlaczego to właśnie w miejscowości San Jose, znanej z rajskich ogrodów pełnych drzew brzoskwiniowych, pojawiły się budynki wypełnione serwerami i sprzętem komputerowym. To tu zaczynały takie firmy, jak Intel, Atari czy Apple. Również tu powstała pierwsza komercyjna przeglądarka internetowa stworzona przez Netscape, firmę która przegrała później "wojnę" z Microsoftem. Jak wyjaśniają twórcy, w tamtych czasach właściwie nikt nie korzystał z Internetu – było to zbyt trudne. Dopiero za sprawą Netscape’a świat online stał się dostępny dla zwykłego użytkownika. Zobaczymy, jak założyciele spółki walczyli o uwagę i zaufanie inwestorów oraz w jaki sposób zostali zepchnięci z piedestału.

Z kolei TheGlobe było dynamicznie rozwijającą się witryną społecznościową zbudowaną przez marzycieli z kampusu uczelnianego na wiele lat przed powstaniem Facebooka. Gdyby założyciele TheGlobe dostawali dolara za każdym razem, gdy ktoś zapyta: „czyli byliście Facebookiem zanim powstał Facebook?”, dziś z pewnością byliby bogaczami.
Poznamy też historię błyskawicznej kariery i bolesnego upadku pewnego naciągacza, który uciekając przed FBI rozpoczął życie na nowo w Dolinie Krzemowej. Tam założył serwis streamingowy Pixelon, który miał oferować treści wideo podobnie jak dzisiaj YouTube. Celem było przeniesienie telewizji do domowego komputera, a przy doskonałych umiejętnościach sprzedażowych „Michaela Fenne’a” wydawało się to prawdziwą żyłą złota. Historia jednak potoczyła się inaczej...

National Geographic - Internetowy boom

źródło: NBS Communications