W porównaniu z wynikami z marca br. Samsung i Lenovo awansowały o 1 pozycję, a Apple spadło z 1. na 3. miejsce. W zestawieniu opublikowanym w październiku br. porównano udział danego producenta w amerykańskim rynku z liczbą zgłoszonych awarii. Im rzadziej sprzęt danej marki trzeba było naprawiać, tym wyższa jest jej pozycja w rankingu.

W badaniu liderem został Samsung, który awansował z 2. miejsca na 1., poprawiając wynik z oceny A- na A+. Na drugie miejsce zestawienia awansowało Lenovo, poprawiając ocenę z B+ na A. Podium zamyka Apple, które otrzymało ocenę B (poprzednio A+).

Z 5. w marcu na 4. miejsce w październiku awansował Dell poprawiając ocenę z C+ na B. Natomiast Microsoft spadł na 5. pozycję otrzymując ocenę na poziomie C+.

Dolną część zestawienia zamykają HP, Acer i Asus. Serwis Rescuecom przyznaje, że włożył wiele pracy w naprawy komputerów tych właśnie producentów w całym 2018 roku.

Ci sami producenci zamykali także ranking w marcu br. Asus pozostał na ostatniej pozycji. Poprawił się natomiast Acer (poprzednio był na poziomie niezawodności D-). Według danych Resuecom jest natomiast więcej problemów z komputerami HP (wiosną br. miały poziom niezawodności C).

W rankingu uwzględniono marki, które mają co najmniej 1 proc. udziału w amerykańskim rynku komputerów i tabletów (według danych IDC).

Ranking niezawodności komputerów i tabletów, październik 2018 r.

Marka

Udział w amerykańskim rynku PC i tabletów

Udział w liczbie napraw w Rescuecom

Punktacja

Poziom niezawodności

1. Samsung

6,4%

1,63%

393

        A+

2. Lenovo

14,9%

5,9%

253

        A

3. Apple

12,7%

8,7%

145

        B

4. Dell

28.6%

27,4%

104

        B-

5. Microsoft

1,8%

1,83%

99

        C+

6. HP

29,3%

35,9%

82

        C

7. Acer

3,3%

5,3%

63

        D

8. Asus

2,3%

3,9%

58

        D-

Źródło: https://www.rescuecom.com/news-press-releases/rescuecom-2018-computer-reliability-report.aspx