Bluzka bez logo, spodnie wyglądające na zużyte, brak wymyślnych ozdób – na polskich ulicach widać coraz więcej zwolenników stylu normcore. Osoby te – po części w ramach sprzeciwu wobec wszechobecnego konsumpcjonizmu – pragną nie wyróżniać się ubiorem i używanymi przedmiotami.

Jak wynika z badania „Pokolenie New Balance – o trendzie Normcore w kontekście decyzji konsumenckich”, 70% młodych Polaków szuka w życiu równowagi, a 53% – nie chce afiszować się markami. To właśnie głównie ludzie młodzi (w wieku 20–35 lat) są zwolennikami stylu normcore. „Jest to grupa niejednolita. Różnicują ją status materialny i pozycja zawodowa członków. Osoby te myślą natomiast podobnie o swoim wyglądzie, używanych przedmiotach oraz tym, jak chcą wyrażać same siebie” – mówi serwisowi infoWire.pl Alicja Wysocka-Świtała z firmy Clue PR.

Styl normcore, czyli coraz więcej Polaków szuka w życiu równowagi
Przedstawiciele stylu normcore są konsumentami bardzo świadomymi. Wybierają produkty wygodne w użyciu, wysokie jakościowo i często drogie, mimo że wcale na takie nie wyglądają. Wręcz przeciwnie – przypominają one rzeczy byle jakie czy niewyprasowane i nie mają logo producenta. Towary te są przeważnie kupowane w internecie, gdyż zwykle tylko tam można je dostać.

Dlaczego coraz więcej młodych osób nie chce się wyróżniać swoim stylem? „Na Zachodzie ten trend jest odbiciem się od obsesji konsumowania – negacją konsumpcjonizmu. Także w Polsce ludzie odczuwają już potrzebę kupowania mniej, rzadziej i lepszych rzeczy, które przydadzą się na lata” – informuje Arta Bierca z firmy CPC Join the Dots.

Alicja Wysocka-Świtała – partner w agencji Clue PR; Marta Bierca – badaczka, CPC Join the Dots

źródło: infoWire.pl